תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הסוף לסטיגמה: הורות חד-מינית לא משפיעה על הזהות המגדרית של ילדיהם

הסוף לסטיגמה: הורות חד-מינית לא משפיעה על הזהות המגדרית של ילדיהם

צוות בטיפולנט

המתנגדים לזכויותיהם של חברי הקהילה הלהטב"קית נאחזים בטענה כי ילדים לזוגות חד-מיניים עלולים לסבול משלל בעיות רגשיות עקב החשיפה למבנה משפחתי לא מסורתי. בפרט, נשמעות הטענות כי התפתחותה של זהותם המינית או המגדרית של ילדים אלה עלולה להיפגע. לפי השערה זו, ילדים להורים בני אותו המין יתנהגו באופן שאינו נשי או גברי "מספיק", שכן למדו זאת מהתנהגותם של הוריהם. עם זאת, מחקר רחב היקף שפורסם בסוף שנת 2017 מוכיח כי טענות אלה הן מופרכות מיסודן.

מהי התנהגות תואמת מגדר?

ילדים מקדישים תשומת לב רבה להתנהגותם של בני-מינם, ונוטים לחקות אותה אם זו נדמית להם התנהגות מיטיבה, רווחית או כזו שעשויה לזכות אותם בחיזוקים חברתיים. כך למשל, בנים נוטים להיחשף באמצעות המדיה לייצוגים רבים של גברים אשר פותרים בהצלחה בעיות שונות באמצעות התנהגות תוקפנית. אם התנהגות מסוג זה מקבלת אישור על ידי חבריהם או על ידי דמויות סמכות בסביבתם, הם עשויים ללמוד כי זוהי התנהגות מקובלת חברתית, וככל הנראה ינסו לחקות אותה בעצמם.

האם יש קשר בין התנהגותם של ילדים לזהות המינית של הוריהם?

המחקר עקב במשך חמש שנים אחר 106 ילדים שאומצו על-ידי זוגות הטרוסקסואליים וכן על-ידי זוגות חד-מיניים (שני אבות המגדירים עצמם הומוסקסואליים, או שתי אימהות המגדירות עצמן לסביות). החוקרים אספו דיווחים עצמיים של הילדים והוריהם אודות תכונות אישיות, העדפות ופעילויות, וכן צפו בילדים והוריהם משחקים בסביבתם הטבעית, תוך ניסיון לבחון האם התנהגותם תואמת נורמות מגדר מקובלות. הממצאים העידו כי לא נמצא כל הבדל בין התנהגותם של ילדים להורים הטרוסקסואליים לבין זו של ילדים להורים בני אותו המין. אמנם, התנהגות שאינה תואמת את הנורמות המגדריות נצפתה אצל חלק מהילדים במידה משתנה, אך לכך לא היה כל קשר לנטייה המינית של הוריהם. בהקשר זה, ביקשו החוקרים להדגיש כי שונות בהתנהגותם של ילדים היא טבעית ביותר, בייחוד בגילאים הצעירים, ואין בכך בכדי להעיד על פגיעה במהלך ההתפתחות הנורמטיבית.

מקורות

Farr, R. H., Bruun, S. T., Doss, K. M., & Patterson, C. J. (2018). Children’s gender-typed behavior from early to middle childhood in adoptive families with lesbian, gay, and heterosexual parents. Sex Roles, 78(7-8), 528-541

אנשי מקצוע בתחום

טיפול לקהילה הגאה

עוד מאמרים שיעניינו אותך