תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

לדאוג לרווחה של האחיות - דרך להפחית טעויות רפואיות?

לדאוג לרווחה של האחיות - דרך להפחית טעויות רפואיות?

צוות בטיפולנט

כולנו נזקקים באיזשהו שלב בחיינו לטיפול רפואי, ואנחנו מצפים (ובצדק!) לקבל את הטיפול הטוב ביותר. אבל אנשי טיפול הם גם אנשים עם קשיים, כאבים וסטרס. האם המצב הפיזי והנפשי של אנשי הטיפול יכול להשפיע על הטיפול שנקבל מהם? מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב נתן מענה לכך.

במסגרת המחקר, 1790 אחיות מילאו סקר לגבי מצב בריאותם הפיזי והנפשי, הטעויות הרפואיות שעשו בחמש שנים האחרונות, ותפיסות לגבי רווחה במקום עבודה. נמצא כי יותר ממחצית מהאחיות דיווחו על מדדי בריאות לא אופטימליים, והיה להן סיכוי גבוה יותר לעשות טעויות רפואיות בהשוואה לאחיות עם מדדי בריאות טובה יותר. הנתונים הללו מצביעים על כך שבריאות נפשית וגופנית של אחיות עלולה להשפיע על תפקודן.

עוד במחקר, נמצא כי יש קשר בין תפיסת רווחה (Wellness) במקום עבודה לבין מדדי בריאות. כלומר, ככל שהתפיסה של האחות היא שמקום העבודה יותר דואג לרווחתה, כך מדדי הבריאות שלה גבוהים יותר.

שילוב שני ממצאים אלו מעורר את חשיבות תשומת הלב לטיפוח רווחת העובדים על מנת לאפשר טיפול מיטיבי במטופלים - דבר שיאפשר גם הפחתה בעלויות כלכליות שנובעות מטעויות אנוש.

ספרות

Melnyk, B. M., Orsolini, L., Tan, A., Arslanian-Engoren, C., Melkus, G. D. E., Dunbar-Jacob, J., ... & Wilbur, J. (2017). A National Study Links Nurses' Physical and Mental Health to Medical Errors and Perceived Worksite Wellness. Journal of occupational and environmental medicine.‏

אנשי מקצוע בתחום

התמודדות נפשית עם מחלה

עוד מאמרים שיעניינו אותך