תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

האם עישון גראס יגרום לך להיות יצירתי יותר?

האם עישון גראס יגרום לך להיות יצירתי יותר?

צוות בטיפולנט

אחד המיתוסים הנלווים לעישון מריחואנה הוא השפעתה החיובית על היצירתיות: אנשים רבים מתארים כי הנינוחות והרוגע המלווים את העישון מביאים לתחושה של עלייה ביצירתיות, וחשים שהם חושבים או יוצרים באופן יצירתי יותר כאשר הם תחת השפעתה. אך האם עישון מריחואנה באמת מגביר את היצירתיות? מחקר חדש ניסה להשיב על השאלה.

החוקרים הזמינו 36 נבדקים אשר מעשנים מריחואנה על בסיס קבוע וחילקו אותם לשלוש קבוצות. לקבוצה אחת ניתן קנאביס בריכוז גבוה של THC (טטראהידרוקנאבינול- הרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי בקנאביס) אשר שווה ערך לעישון שלושה ג'ויינטים. לקבוצה השניה ניתן קנאביס בריכוז נמוך השווה ערך לעישון ג'ויינט אחד ולקבוצה השלישית ניתן פלאסבו.

לאחר מכן, התבקשו כל הנבדקים לבצע מבחנים קוגניטיביים של חשיבה מגוונת, בה הם נדרשו למצוא שימושים רבים ככל האפשר לעט, ומבחנים של חשיבה מתכנסת בה לכל שאלה היתה רק תשובה אחת נכונה.

החוקרים מצאו כי ביצועיהם של נבדקים אשר קיבלו פלאסבו או קנאביס בריכוז THC נמוך היו גבוהים יותר בשני סוגי המבחנים. למעשה, החוקרים מצאו כי לקנאביס בריכוז ה- THC הגבוה היתה השפעה שלילית על היכולת למצוא במהירות פתרונות רבים לבעיות שונות שהוצגו להם.

תחומי מומחיות:
התמכרויות

אנשי מקצוע בתחום

התמכרויות

עוד מאמרים שיעניינו אותך