תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

למה חשוב לטפל בדיכאון לאחר לידה?

למה חשוב לטפל בדיכאון לאחר לידה?

צוות בטיפולנט

5%-15% מהנשים יחוו דיכאון לאחר לידה. ללא טיפול, לדיכאון לאחר לידה עשויות להיות השפעות ארוכות טווח, הן עבור האם והן עבור הילד. עקב מודעות מוגברת לתופעה, מוצעים כיום טיפולים קצרים ואפקטיביים ביותר להתמודדות עם הסימפטומים הדיכאוניים בחודשים הראשונים לאחר הלידה. עם זאת, ובניגוד לאנשים הסובלים מדיכאון טיפוסי ונמצאים במעקב פסיכיאטרי ממושך, נשים רבות ואף הרופאים המטפלים בהן מתייחסים לדיכאון שלאחר הלידה כאפיזודה חולפת וזמנית. האם זה אכן כך?

מחקר שפורסם בחודש ספטמבר 2017 בדק כחצי מיליון נשים לאורך כמעט 20 שנים, ומצא כי נשים רבות דיווחו על רמות גבוהות יחסית של דיכאון גם חודשים רבים לאחר הלידה. תחושות דיכאוניות נמצאו גם אצל נשים שקיבלו מענה רפואי ו/או פסיכולוגי מוצלח בתקופה שלאחר הלידה. כמו כן, נמצא כי הסיכוי לחוות דיכאון לאחר לידות נוספת היה גבוה הרבה יותר בקרב נשים שחוו דיכאון סמוך להיריון הראשון שלהן, ובמיוחד בקרב אלה שלא נטלו תרופות נוגדות-דיכאון לאחר האפיזודה הראשונה.

ממצאים אלה מדגישים את ההשפעות ארוכות-הטווח שיש לייחס לדיכאון לאחר לידה, גם עבור נשים שלא חוו מעולם הפרעות קודמות במצב הרוח. כמו-כן, נראה כי טיפול פסיכיאטרי ו/או פסיכולוגי בשבועות שלאחר הלידה אינו בהכרח מספיק; מומלץ לנשים שחוו דיכאון לאחר לידה להימצא במעקב פסיכיאטרי מעת לעת, גם לאחר היעלמות הסימפטומים הדיכאוניים, ובמיוחד כאשר עומד על הפרק הריון נוסף.

מקורות

Rasmussen, M. L. H., Strøm, M., Wohlfahrt, J., Videbech, P., & Melbye, M. (2017). Risk, treatment duration, and recurrence risk of postpartum affective disorder in women with no prior psychiatric history: A population-based cohort study. PLoS Medicine, 14(9), e1002392‏

אנשי מקצוע בתחום

דיכאון

עוד מאמרים שיעניינו אותך