תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כמה זמן נמשך דיכאון אחרי לידה?

כמה זמן נמשך דיכאון אחרי לידה?

צוות בטיפולנט

לידה הנה אירוע חיים משמעותי ביותר, אשר לרוב נקשרות בו תחושות חיוביות של הרחבת המשפחה, התחלות חדשות והתרגשות רבה. עם זאת, למעלה מ-10% מהיולדות יסבלו מסימפטומים של דיכאון בשלושת החודשים הראשונים שלאחר הלידה, תופעה אשר מתרחשת לא פעם גם אצל אבות טריים. גורמים רבים משפיעים על פרוץ הדיכאון, בניהם שינויים הורמונוליים, גנטיקה, תמיכה סביבתית וגורמים סוציו-אקונומיים. 

המונח דיכאון אחרי לידה מרמז על מועד פריצתה של אפיזודה דיכאונית הסמוכה ללידת התינוק, אך אינו חושף את משך הזמן בו הדיכאון ממשיך להשפיע על חיי האם הטרייה. מאמר מקיף שפורסם בפברואר 2014 ב- Harvard Review of Psychiatry, אשר סקר עשרות מחקרים שנערכו לאורך 30 שנים, מצייר תמונת מצב מורכבת למדי. החדשות הטובות הן שבמרבית המקרים, דיכאון אחרי לידה משתפר עם הזמן, בדרך כלל תוך שנה אחת בלבד. עם זאת, נמצא כי בקרב 30%-50% מהנשים, דיכאון לאחר לידה הופך לבעיה ארוכת טווח ואף כרונית, הנמשכת גם מעבר לתקופה הסמוכה ללידה. כך, אחוז גבוה מהנשים סובלות מרמה מסוימת של סימפטומים דיכאוניים גם כשלוש שנים לאחר הלידה. 

ממצאים אלה מדגישים את חשיבות הפנייה לטיפול פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי, כאשר עולה החשד כי האם סובלת מדיכאון לאחר לידה. טיפול מותאם יוכל לקצר משמעותית את משך הדיכאון, כמו גם למנוע את הישנותו בעתיד. עוד נמצא במאמר כי תמיכה חברתית מצד המשפחה ובן/בת הזוג משפיעים לטובה על מידת השיפור של הסימפטומים הדיכאוניים. 

היכנסו לקבלת מידע נוסף אודות טיפול בדיכאון שלאחר הלידה

מקורות

Vliegen, N., Casalin, S., & Luyten, P. (2014). The course of postpartum depression: a review of longitudinal studies. Harvard review of psychiatry, 22(1), 1-22‏

אנשי מקצוע בתחום

דיכאון

עוד מאמרים שיעניינו אותך