תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

בתולים אחרי שלושים? יש מה לעשות

בתולים אחרי שלושים? יש מה לעשות

גאולה פלדמן - עובדת סוציאלית

"מה שאירוני בכל הסיפור הזה, היא אומרת, "זה שאני היא זו שמייעצת לחברותיי בנושא של זוגיות ומיניות, עצות טובות מאוד אפילו, רק לעצמי אני לא מצליחה לעזור..."

קוראים לה אפרת, היא בת 33, יש לה חיוך מקסים ועיניים גדולות ובהירות, היא משכילה, מצליחה והיא גם... בתולה. זה הסוד שלה והוא שמור וחתום ממש כמו קרום הבתולים שלה.

לא, היא לא מתגוררת בעיירה קטנה בדרום או בצפון וגם לא בכוכב אחר. היא גרה ממש פה בתל אביב, ותתפלאו - היא לא לבד. למרות שהיא חושבת שהיא היחידה על פני כדור הארץ שעוד נותרה בבתוליה, היא טועה. העבודה שלי בקליניקה מעידה על קיומם של לא מעט נשים וגברים בשנות השלושים וגם הארבעים שהם חסרי נסיון מיני או זוגי.

גם יוני, מהנדס אלקטרוניקה בן 35, "סוחב" איתו את הסוד הזה. פעם הוא עוד יצא לדייטים, היום הוא מתחמק מההצעות להכיר לו בנות זוג - הוא פוחד מפני 'רגע האמת' בו יישאל לגבי מערכות יחסים קודמות. בעבר הוא גמגם, הסמיק ושיקר והיום הוא מרגיש שהשאלות פשוט משתקות אותו ומעדיף לוותר מראש: "כולם סביבי החליטו שאני הומו. זה לא נכון אבל כך לפחות הם לא מנסים לשדך לי".

את נתי, שהוא אוטוטו בן 40 הכי מפחידים הרגעים האינטימיים - "ברגע שהבחורה האחרונה שאיתה יצאתי הדליקה נרות והשמיעה מוזיקה רומנטית, הבנתי שאני פשוט לא יודע מה לעשות, כי אין לי נסיון. הרגשתי איך הדם זורם וגועש בכל הגוף ממש כמו שהרגשתי פעם בצבא כשנקלעתי בטעות לשדה מוקשים".

מה שמביא את אפרת, יוני ונתי ורבים אחרים לטיפול, בסופו של דבר, היא תחושת הבדידות המעיקה. החשש להחמיץ הקמת משפחה והפחד מהזדקנות לבד.

"אני מרגישה שאני מתחילה להיות רווקה צינית ומרירה", אומרת בגילוי לב אפרת; "חתונות של חברים עושות לי צביטה בלב" מודה בכאב יוני, ונתי מוסיף "אני מת על ילדים, נמאס לי להיות הדוד הנחמד, אני רוצה להיות אבא".

הסיבות להיעדר זוגיות ויחסים אינטימיים בגילאים המאוחרים עשויות להיות רבות ומגוונות: פחד מאינטימיות, פחד לפגוע או להיפגע, פחד להיבלע או להינטש, בעיה בדימוי גוף, היסטוריה של התעללות נפשית או מינית, גירושים כואבים של הורים, פחד מכאב ביחסי מין אצל נשים, חשש מכשלון בתפקוד מיני אצל גברים וגורמים נוספים רבים אשר אינם מאפשרים לתת אמון, לסמוך, להחשף ולהתקרב פיזית ורגשית אל אדם אחר.

מעבר לסיבות הראשוניות, הגורם המרכזי לתקיעות במצב המיני-זוגי היא עצם ההימנעות והרתיעה מכל התנסות אינטימית-מינית אשר מתקבעת ככל שעוברות השנים. ככל שנוקף הזמן, חוסר הנסיון מגביר את הפחד וחוסר הבטחון באופן שיוצר מעגל קסמים ממנו קשה להיחלץ.

לכן, אם גם אתם מתמודדים עם בעיה דומה, חשוב שתזהו מהם הגורמים לחוסר הבטחון שלכם, כיצד לטפל בהם ומהי תחנת היציאה ממעגל ההימנעות.

לעיתים קרובות קשה להגיע לתובנות הללו לבד, לעיתים מדובר בהדחקות ובמנגנוני הגנה אוטומטיים אשר מלווים כבר זמן רב והופכים ל"טבע שני". פנייה לטיפול מיני מקצועי יכולה לסייע באופן משמעותי בזיהוי הגורמים הראשוניים למצב, פיתוח מודעות לדפוסי ההתנהגות והחשיבה אשר תורמים לתקיעות במצב, וכן ברכישה של דפוסי התמודדות יעילים יותר.

אחרי שאפרת הבינה שהגרושים הטראומטיים של הוריה גרמו לה להרתע מלהתקרב לגברים, היא החליטה לקחת סיכון ולחזור להתנסות בדייטים, מאחר והבינה כי מבחינתה להשאר לבד היה מסוכן אף יותר.

נתי זיהה במסגרת הטיפול כי חוסר השליטה וחוסר הוודאות המלווים אינטראקציות זוגיות הם המפחידים אותו ומונעים ממנו ליצור קשר. לכן, לפני כל יציאה לדייט הגדרנו ביחד מהם הגבולות שלו ועד איפה הוא מוכן להחשף פיזית ורגשית. בדרך זו הוא רכש בטחון ומהר מאוד השתוקק לחצות את הגבולות שלו...

ההפתעה הגדולה היתה של אורי. במקום לחשוש מגילוי 'הסוד הנורא', הוא החליט "לשים על השולחן" כבר בדייט ראשון את העובדה שהוא חסר נסיון זוגי ומיני. גילוי הסוד חסך ממנו את הצורך לשקר ולהסתיר ואיפשר לו להנות מהדייטים. הוא גילה שישנן נשים שעובדת היותו בתול זו מסקרנת ומושכת אותן, והיו כאלו שהציעו לו ללמד אותו מנסיונן... בכל מקרה - הבצורת אצלו הסתיימה.

היכנסו לרשימת אנשי מקצוע בתחום הפסיכותרפיה

על המטפלת - גאולה פלדמן

עובדת סוציאלית MSW ומטפלת זוגית ומינית מוסמכת. בעלת נסיון רב בטיפול בבעיות בתפקוד המיני של נשים, גברים וזוגות וכן של נשים וגברים חסרי נסיון מיני וזוגי המתקשים ביצירת קשר זוגי. עובת במרפאת ד"ר רונית אלוני ומלווה טיפולי סרוגייט במרפאה.
ליצירת קשר: נייד: 0508668411 או מייל: [email protected]

תחומי מומחיות:
טיפול מיני ,מיניות

אנשי מקצוע בתחום

מיניות

עוד מאמרים שיעניינו אותך