תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

בתים שיקומיים לנפגעות תקיפה מינית

צוות בטיפולנט

בתים שיקומיים מציעים מעטפת טיפולית אינטנסיבית ומחזיקה כפי שלעיתים זקוקות לה מטופלות שחוו טראומה מינית ומתמודדות עם הפרעת חרדה פוסט-טראומטית או פוסט-טראומה מורכבת. כיום בישראל פועלים שלושה בתים שיקומיים עבור נשים וצעירות נפגעות טראומה מינית. בית אלה ובית ענבל מהוות מסגרת קהילתית הכוללת לינה, לעומת בית אמיתי הפועל בדומה למרכז יום ללא לינה. בית ענבל ובית אלה ממוקמים בבאר יעקב ובית אמיתי בתל אביב, אך צעירות מכל רחבי הארץ יכולות לפנות על מנת לקבל טיפול בהם. 

קווי חירום:
תמיכה ראשונית 
חדרים אקוטיים:
מענה רפואי ראשוני

רשימת הבתים השיקומיים

"בית אלה" - חלופה אשפוזית לנפגעות תקיפה מינית

בית אלה הינו בית בקהילה הפועל במסגרת ביה״ח לבריאות הנפש באר יעקב. המסגרת עובדת 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, וכוללת צוות נשי ממגוון דיסציפלינות המתמחות בטיפול בנשים הסובלות מטראומה מורכבת ומצבי דיסוציאציה, וכולל: מטפלות קליניות, פסיכיאטרית, מדריכות טיפוליות, מנחות קבוצות, מדריכות חוגים ומתנדבות.

עבור: נשים וצעירות מגיל 18, המתמודדות עם קשיים נפשיים על רקע טראומה מינית. הקליטה לבית אלה מותנית בטיפול מותאם טראומה בקהילה ומקום מגורים אליו ניתן לחזור בסיום הטיפול.

מיקום: באר יעקב (עיר סמוכה לנס ציונה וראשון לציון). 

התכנית הטיפולית: מטרת הטיפול וההגעה לבית אלה היא יצירת תחושת ביטחון, הקלה, ייצוב וויסות של סימפטומים. אורך הטיפול נקבע לפי צורכי המטופלת וזמן הטיפול הממוצע הוא ארבעה חודשים. השהות בבית אלה כוללת התנהלות על פי סדר יום מובנה, המורכב מטיפולים קבוצתיים ופרטניים, אשר מכוונים לסייע לכל אחת להגביר את רמת הוויסות הרגשי ולהעשיר את דרכי התמודדות שלה עם מצבי מצוקה שונים. השתתפות בחוגים שונים, אשר מטרתם לעודד עשייה ומילוי שעות הפנאי באופן מיטיב ומעשיר; כולל תורנויות שונות שמטרתן לשמור על סביבת מגורים מאורגנת ונעימה. כמסגרת כוללנית, ישנן 3 ארוחות ביום וזמן המוגדר לשינה ולמנוחה. הטיפול במסגרת נעשה במקביל לטיפול הפרטני בקהילה, ניתן לצאת מהמסגרת על מנת להמשיך עבודה, לימודים ולעניינים אחרים הנדרשים למטופלת, בהתאם להחלטה משותפת ולתוכנית האישית של כל אחת.

אופן הפנייה: ראשית שליחת חומר טיפולי או רפואי מגורמי הטיפול בקהילה, כולל וויתור סודיות. לאחר מכן, הזמנה לפגישת אינטייק לצורך היכרות אישית ובדיקת הצרכים. במידה והוחלט על קבלה, תקבע מועד הכניסה, בהתאם למידת זמינות המקום ובהתאם להחלטה של שני הצדדים. השהות במסגרת אינה כרוכה בתשלום. הקליטה נעשית בהתאם למקום ולרשימת המתנה, לאחר ביצוע תהליך של אינטייק.

0‭8-6670961

הוסטל ״בית ענבל" - טיפול שיקומי בקהילה

בית ענבל ממוקם בבאר יעקב ומופעל ע"י משרד הרווחה ומופעל ע"י עמותת ענבלים, השהות במסגרת אינה כרוכה בתשלום. הצוות הטיפולי בבית ענבל מתמחה בטיפול בנשים הסובלות מטראומה מורכבת ומצבי דיסוציאציה שונים, והוא כולל מטפלות קליניות, פסיכיאטרית, מדריכות טיפוליות, מנחות קבוצות, מדריכות חוגים ומתנדבות.

עבור: צעירות בגילאי 18 ומעלה התמודדות עם קשיים תפקודיים ורגשיים משמעותיים על רקע טראומה מינית בעברן. 

מיקום: בתים בחיפה ובנתניה. 

התכנית הטיפולית: מטרת הטיפול היא ייצוב וויסות של סימפטומים לצורך חזרה לתפקוד מיטבי, כמו גם הבית משמש כמקום יציב המספק תחושת ביטחון. אורך השהות בהוסטל הוא בממוצע נמשך כשנה וחצי, בהתאם לצורכי המטופלת. לכל דיירת מותאמת תוכנית טיפולית אישית על פי צרכיה הכוללת טיפולים פרטניים, קבוצתיים, העשרתיים ועוד. סדר היום בבית ענבל הינו מובנה כאשר עומד מאחריו רציונל טיפולי-שיקומי תוך ליווי מקצועי, גמיש ורגיש. במהלך היום המטופלות משתתפות בטיפולים, חוגים, תורנויות ו-3 ארוחות.

אופן הפנייה: ראשית יש לשלוח חומר טיפולי\רפואי קיים יחד עם וויתור סודיות. במידה וישנה התאמה בסיסית על עפי החומרים שנשלחו, המטופלת תוזמן לפגישת אינטייק להיכרות עם הצוות. במידה והוחלט על כך שהמסגרת מתאימה לצרכייה של המטופלת, ייקבע מועד קבלה (בהתאם לזמינות ברשימת ההמתנה והחלטה של שני הצדדים). 

איש קשר לקליטה: אורית רזפורקר. 

נתניה: 09-8865988
חיפה: 04-8577684

בית אמיתי - מרכז טיפול ותמיכה לצעירות נפגעות אלימות מינית

"בית אמיתי" הוא מרכז לטיפול ותמיכה הפועל בדומה למרכז יום.

עבור: צעירות עד גיל 26, נפגעות אלימות מינית ממושכת בגילאי ילדות, מכל רחבי הארץ. מתאים לצעירות שנמצאות במצב נפשי שמאפשר הגעה עצמאית, ובעלות יכולת ליצירת קשר עם אחרות.

מיקום: מרכז תל אביב בכתובת חסויה, נגיש לתחבורה ציבורית.

התכנית הטיפולית: הבית פועל בדומה למרכז יום, ללא לינה, ומהווה מרחב תמיכה נשי אשר בתוכו קבוצות מגוונות, סיוע במיצוי זכויות ותיווך לשירותים בקהילה, וכן אפשרות לקחת חלק בחיי קהילה נשית מעצימה. במרכז תומכות ומטפלות נשות מקצוע, מתנדבות, ונשים צעירות נוספות שחוו פגיעה מינית, דבר המאפשר תהליך עבודה קבוצתי, בקבוצת שוות שמסייעת בהקלה על תחושות אשמה, בושה ובדידות. לכל מטופלת נבנית תוכנית אישית, הנקבעת יחד עם כל צעירה ומושתת על דיאלוג פתוח בינה לבין הצוות המטפל. במידה והצעירה כבר מטופלת בקהילה, התוכנית נבנית בתיאום עם הגורמים המטפלים, תוך שמירה על קשר מקצועי עמם. 

אופן הפנייה: הפנייה ל"בית אמיתי" יכולה להיעשות באמצעות גורמי הטיפול, או באופן עצמאי.

לפרטים נוספים: קרן מיטליאנסקי, מנהלת "בית אמיתי"

054-5930505
קראו עוד על פגיעה מינית
ומצאו מטפלים/ות בתחום זה שנבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״
עדכון אחרון: 1.2023 אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
פגיעה מינית

אנשי מקצוע בתחום

פגיעה מינית

עוד מאמרים שיעניינו אותך