תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

אשת קריירה ? קראי מה זה עושה לילד שלך

אשת קריירה ? קראי מה זה עושה לילד שלך

צוות בטיפולנט

אימהות רבות חוות קונפליקט משמעותי סביב הניסיון לאזן בין אימהות לקריירה. מחקר חדש בחן כיצד חוויות של אימהות במהלך יום העבודה משפיעות על ילדיהן.

אחד הקונפליקטים השכיחים ביותר איתן מתמודדות נשים בחברה המערבית המודרנית הוא הצורך באיזון בין קריירה לבין חיי משפחה ובפרט- הצורך לאזן בין הרצון לבניית קריירה מספקת לבין הרצון באימהות הנחווית כטובה ומספקת.
בהתאם לקושי זה, מחקרים רבים בפסיכולוגיה עוסקים באופן בו חיי העבודה פוגעים בחיי המשפחה ומכבידים עליהם. עם זאת, מחקר שפורסם בדצמבר 2014 ב-Journal of Family Psychology יצא מהנחה שכדאי לבחון גם את ההשפעות החיוביות של חיי העבודה על המשפחה.

במחקר השתתפו 174 אימהות, וילדיהן בני ה-9-17. במשך שמונה ימי עבודה, האימהות התבקשו לדווח בכל ערב האם חוויתן בעבודה היתה חיובית או שלילית. במקביל, הילדים התבקשו לדווח האם מצב רוחה של האם היה חיובי או שלילי, האם מצב הרוח שלהם עצמם היה חיובי או שלילי והאם הם סבלו מבעיות פיסיות כלשהן (סימפטומים גופניים, בעיות שינה וכן הלאה).

תוצאות המחקר הצביעו על קיומו של קשר בין מצב רוח טוב של האם ביום העבודה לבין מצב רוח טוב, איכות שינה טובה יותר ושינה ממושכת יותר של הילדים. כמו כן, נמצא כי אימהות שהיו להן יותר חוויות חיוביות בעבודה סבלו פחות ממצב רוח ירוד אחרי שעות העבודה.

תחומי מומחיות:
הדרכת הורים

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך