תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

היכן ניתן לבצע אבחון פסיכודיאגנוסטי?

צוות בטיפולנט

אבחון פסיכודיאגנוסטי הינו אבחון להערכת האישיות, מטרתו לזהות קשיים או הפרעות פסיכולוגיות, נקודות חוזקה, משאבים נפשיים, כמו כן הערכת יכולות קוגניטיביות. במסגרת טיפול נפשי, האבחון מסייע בנתינת המלצות טיפוליות באופן מותאם יותר למטופל. 

קראו עוד על אבחון פסיכודיאגנוסטי
ומצאו מאבחנים מוסמכים שנבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״

מתי נפנה לאבחון פסיכודיאגנוסטי?

בתחילת טיפול על מנת להתאים את הטיפול המתאים ביותר עבור המטופל, או כאשר הטיפול ״נתקע״ או לא משיג הטבה על מנת לבחון שינוי בתכנית טיפולית. בנוסף, לעיתים יש שימוש באבחון פסיכודיאגנוסטי במסגרת רשויות הרווחה בענייני משפחה, תהליך אימוץ ואומנה, כמו כן כשירות משפטית בבית משפט. 

היכן ניתן לבצע אבחון פסיכודיאגנוסטי?

מרפאות ציבוריות לבריאות הנפש

אבחון פסיכודיאגנוסטי יכול להתבצע במסגרת מרפאות לבריאות הנפש, בתחילתו או במהלכו של טיפול נפשי, לפי שיקול הצוות במרפאות לבריאות הנפש של קופת החולים או ממשלתיות. האבחון במימון קופת החולים באמצעות טופס 17 במסגרת מנוי לטיפול נפשי (חינם או בהשתתפות עצמית רבעונית).
לחץ כאן למציאת מרפאות בריה״נ בפריסה ארצית

מכונים פרטיים

רוב המכונים פרטיים עוסקים גם אבחונים פסיכודיאגנוסטים. האבחון בדרך כלל מתקיים במסגרת טיפול פסיכולוגי בהמלצת המטפל, אך ניתן לקיימו גם לפי הפנייה מגורמים נוספים או בקשת המטופל או הוריו לצרכיו שונים (ביטוח לאומי, רווחה וכו׳).

פסיכולוג קליני מאבחן עצמאי

ניתן לערוך אבחון פסיכודיאגנוסטי אצל פסיכולוגים קליניים העובדים במסגרת קליניקה פרטית. רבים פונים לאבחון פרטי אצל פסיכולוג קליני כשלב ראשוני בפנייה לטיפול פסיכולוגי, או כאשר הטיפולים הקודמים לא סייעו למטופל במידה מספקת. בשלבים אלו, המטופל או הוריו לעיתים יעדיפו לפנות לפסיכולוג קליני עצמאי בעקבות התמחותו בהפרעה או אוכלוסייה מסויימים.

המשרד לשירותים חברתיים (הרווחה)

משפחות מוכרות לרווחה יכולות לקבל סיוע כלכלי בתשלום האבחון. ההפנייה לאבחון נעשית מתוך הצרכים המזוהים במשרד לשירותים חברתיים. בליווי המשרד, האבחון עשוי להיות מופנה לביצוע במסגרת שירותים ציבוריים ארציים או מקומיים מטעם הרשויות המקומיות.  

יש לך שאלה? תחום האבחון וההערכה הינו מורכב ורבים מוצאים את עצמם מתקשים להבין מהו האבחון הנדרש עבורם או עבור ילדיהם. אם נתקלתם בקושי להבין, ניתן לפנות אלינו בפורום פסיכולוגיה ולקבל הכוונה מקצועית מפסיכולוגית מומחית. שאלו שאלה בפורום פסיכולוגיה >>

עדכון אחרון: 10.2021 אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
אבחון פסיכודיאגנוסטי

אנשי מקצוע בתחום

אבחון פסיכודיאגנוסטי

עוד מאמרים שיעניינו אותך