תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

רוצים להרגיש קרובים ומחוברים? כדאי לכם לבכות ביחד

רוצים להרגיש קרובים ומחוברים? כדאי לכם לבכות ביחד

צוות בטיפולנט


מדוע אנשים צופים בסרטים עצובים? ייתכן כי המשיכה לסרטים עצובים נובעת מהעובדה כי צפייה בדרמה רגשית משחררת אנדורפינים ועוזרת לאנשים ליצור קשרים עם חבריהם לקהל – כך משערים חוקרים מתחום הפסיכולוגיה כתוצאה ממחקר שנערך בספטמבר האחרון.

במחקר, המשתתפים מילאו בתחילה שאלון המודד את מידת תחושת השייכות והחיבור לחברי הקבוצה. לאחר מכן, החוקרים ביקשו מ-169 משתתפים לצפות בסרט טראגי באולם קולנוע, ומ-68 משתתפים נוספים לצפות בסרט תיעודי יבש. אחרי הצפייה בסרט התבקשו המשתתפים לבצע משימה המעוררת חוסר נוחות. מטרתה של המשימה היתה לבדוק האם הצפייה בסרט הטראגי גרמה לשחרור מוגבר של אנדורפינים (חומרים כימיים שעוזרים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח) המאפשרים לאנשים להתעלם מחוסר נוחות. לבסוף, נמדדה מידת תחושת השייכות והחיבור לחברי הקבוצה בעזרת שאלון.

הצופים בסרט הטראגי קיבלו ציונים טובים יותר במשימה הגורמת לחוסר נוחות. בנוסף, הצופים בדרמה דיווחו על תחושת שייכות וחיבור גבוהה יותר לחבריהם לצפייה בסרט בהשוואה לתחושת השייכות והחיבור של הצופים בסרט התיעודי.

אם כן – אם אתם רוצים ליצור חיבור בין קבוצה של אנשים או אפילו לחזק חיבור קיים, אנו ממליצים בחום על צפייה משותפת בסרט עצוב.


מקור


Dunbar, R. I. M., Teasdale, B., Thompson, J., Budelmann, F., Duncan, S., van Emde Boas, E., & Maguire, L. (2016). Emotional arousal when watching drama increases pain threshold and social bonding. Royal Society Open Science, 3(9), 160288.‏

אנשי מקצוע בתחום

הנחיית קבוצות

עוד מאמרים שיעניינו אותך