תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

סטודנטית תפרנית? היזהרי מהפרעות אכילה

סטודנטית תפרנית? היזהרי מהפרעות אכילה

צוות בטיפולנט

עם העלייה בשכיחותן של הפרעות אכילה בחברה המערבית, קיימת עלייה גם במודעות לגורמים הרגשיים, חברתיים ותרבותיים שקשורים להתפרצות של הפרעות אלה. כחלק מהמאמץ להרחיב את הידע שלנו על גורמי סיכון ואוכלוסיות בהן הפרעות אכילה עשויות לבוא לידי ביטוי ביתר שאת, דיווחו מחקרי עבר על שיעור גבוה יחסית של הפרעות אלה בקרב סטודנטים באוניברסיטה. באופן מפתיע, ממצא זה עשוי להיות קשור דווקא לקשיים כספיים בקרב אוכלוסייה זו.

במחקר אשר פורסם בינואר 2015, אספו החוקרים מידע בקרב כ-400 סטודנטיות מרחבי בריטניה. במשך שנה, התבקשו הנבדקות לדווח על סימפטומים הקשורים להפרעות אכילה, על קשיים כספיים שחוו ועל רמת ההכנסה של משפחותיהן. החוקרים מצאו קשר בין רמות גבוהות של קשיים כספיים בתחילת המחקר לבין החמרה בהתנהגות האכילה ואף אובדן משקל בתקופות מאוחרות יותר של המחקר. כמו כן, נמצא כי עמדות קיצוניות כלפי מזון ואכילה ניבאו את התפתחותם של קשיים כלכליים קצרי מועד. על סמך ממצאים אלו, הציעו החוקרים כי קיים קשר מעגלי בין קשיים כלכליים לבין הפרעות אכילה, כך שאלו מזינים ומחמירים זה את זה.

מקורות

Richardson, T., Elliott, P., Waller, G., & Bell, L. (2015). Longitudinal relationships between financial difficulties and eating attitudes in undergraduate students. International Journal of Eating Disorders, 48(5), 517-521

תחומי מומחיות:
אנורקסיה ,הפרעות אכילה

אנשי מקצוע בתחום

אנורקסיה

עוד מאמרים שיעניינו אותך