תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

נוטים ל"חשיבה קרה והגיונית"? כדאי שתבדקו את יכולות האמפתיה שלכם

נוטים ל"חשיבה קרה והגיונית"? כדאי שתבדקו את יכולות האמפתיה שלכם

צוות בטיפולנט

כולנו נסמכים מדי פעם על האינטואיציה שלנו, לעיתים קרובות הרבה יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב. אך ישנם אנשים שנוטים יותר להסתמך על האינטואיציה שלהם בפתרון בעיות, וישנם אנשים שנוטים יותר להסתמך על חשיבה מסודרת, הגיונית, המבוססת על נתונים ובעלת שיטתיות. 

מחקר חדש בחן האם אחד משני סוגי האנשים הללו - האינטואיטיביים או השכלתנים, יש יתרון בקריאת רגשות של אחרים. המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת לאישיות ופסיכולוגיה חברתית, מצא כי אנשים שנוטים לפתור בעיות תוך יותר הסתמכות על האינטואיציה שלהם הנם בעלי יכולות זיהוי רגשות גבוהות יותר מאשר אנשים בעלי נטייה לפתרון בעיות בצורה שכלתנית.

החוקרים בחנו שבעים ושניים אנשים בפתרון בעיות, ובדקו האם בפתרון הבעיות הם נוטים יותר להפעיל את האינטואיציה או היגיון קר. לאחר מכן, הנבדקים התבקשו לזהות את מצבו הרגשי של אדם זר לאחר שיחה של כשלוש דקות. הנבדקים שנטו להפעיל יותר אינטואיציה - הצליחו יותר בזיהוי רגשותיו של הזר.

מקורות

Ma-Kellams, C., & Lerner, J. (2016). Trust Your Gut or Think Carefully? Examining Whether an Intuitive, Versus a Systematic, Mode of Thought Produces Greater Empathic Accuracy‏

אנשי מקצוע בתחום

מיומנויות חברתיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך