תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מפחיד: פסיכופתיים הם זייפני רגשות מצוינים

מפחיד: פסיכופתיים הם זייפני רגשות מצוינים

צוות בטיפולנט

מדי פעם אנו קוראים בעיתון על אנשים אשר נפלו קורבן לתרמיות של מי שהעמידו פנים שהם בני זוג, חברים ואפילו מטפלים מסורים ונאמנים. במקרים אלו אנו נוטים להרגיע את עצמנו ש"לנו זה לא היה קורה", ולהביע אמון רב ביכולתנו לזהות חוסר כנות ותרמיות. עם זאת, מחקר קנדי שפורסם לאחרונה ב-Psychological Science, online מציע כי יכולתם המצוינת של פסיכופתים לזייף רגשות מציבה את כולנו בסיכון מסוים.

פסיכופתיה היא הפרעת אישיות אשר מתבטאת בלקות משמעותית ביכולת לחוש אכפתיות ודאגה לאחרים ובנטייה להתנהגויות עברייניות, סדיסטיות, אימפולסיביות וחסרות אחריות. לצד מאפיינים אלו, מספר מחקרים הצביעו על כך שפסיכופתים הם בעלי חושים חדים לזיהוי אנשים פגיעים, נקודות תורפה וחולשות וכי יכולת אלו מקנות להם פעמים רבות גישה לעמדות כוח האפשרות ניצול של החלשים מהם.
המחקר הנוכחי עסק במידה בה פסיכופתים מסוגלים לייצר ביטויי רגש מזויפים אך משכנעים. במחקר, סטודנטים צפו בארבעה סרטונים בהם ארבעה עבריינים אלימים סיפרו סיפורי חרטה מזויפים, והתבקשו לדרג את רמת הכנות שלהם. באופן מפתיע ומטריד, נמצא כי שני עבריינים אשר קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר במדדי פסיכופתיות קיבלו את ציוני הכנו הגבוהים ביותר.

החוקרים הציעו כי תוצאות אלו נבעו מכך שפסיכופתים "כבדים" מנוסים כל כך בחיקוי רגשות, עד שהם הופכים למשכנעים ביותר.

היכנסו לקבלת מידע נוסף אודות פסיכופתיה

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכיאטרי

עוד מאמרים שיעניינו אותך