תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מעמידים פנים שהכל בסדר בשביל הילדים? יש לזה מחיר

מעמידים פנים שהכל בסדר בשביל הילדים? יש לזה מחיר

צוות בטיפולנט

הורים רבים מנסים להגן על ילדיהם ובמצבים קשים מעמידים פנים שדבר לא קרה, מזייפים חיוך ומנסים להיראות כאילו דבר לא ציער אותם או הקשה עליהם.

מחקר חדש בחן כיצד משפיעה התנהגות זו, של הסתרת רגשות שליליים וקשיים מהילדים, משפיעה על מצבם הנפשי של ההורים וכן על הקשר הורה-ילד. המחקר, שהתקיים באוניברסיטת טורונטו, חקר את חוויות ההורות השונות של מאה שישים ושניים הורים.

החוקרים מצאו כי כאשר הורים דיווחו על ניסיון להסתיר רגשות שליליים וקשיים מילדיהם, ולחפות עליהם בהצגת רגשות חיוביים שאינם אוטנטיים, הם חוו פחות רווחה נפשית, אוטנטיות וכן חשו שהקשר שלהם עם ילדיהם חזק פחות. הם גם דיווחו על פחות יכולת לענות על צורכי ילדיהם באופן מותאם ומדויק.

החוקרים מצביעים על כך שכמעט כל הורה חש צורך להגן על ילדו מתחושות שליליות ולכן רוב ההורים מתווכים עבור ילדיהם את התחושות הללו. עם זאת, להסתרת התחושות הקשות וזיוף תחושות טובות יש מחיר גדול, ונראה שעדיף לבחור להעביר את הרגשות באופן מתון ובסיסי ("אמא עצובה עכשיו") במקום להסתירם.

ביבליוגרפיה

Le, B. M., & Impett, E. A. (2016). The Costs of Suppressing Negative Emotions and Amplifying Positive Emotions During Parental Caregiving.Personality and Social Psychology Bulletin42(3), 323-336.

תחומי מומחיות:
הדרכת הורים ,ייעוץ להורים

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך