תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מנכ"ל? הגיע הזמן לשחות נגד הזרם

מנכ"ל? הגיע הזמן לשחות נגד הזרם

צוות בטיפולנט

חברות מצליחות יותר כאשר המנהל הכללי שלהן הנו בעל כישורי מנהיגות וסגנון מנהיגותי שהינו, באופן מפתיע, מנוגד לתרבות הארגונית בחברה.

במחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב עת לפסיכולוגיה יישומית, החוקרים ראיינו מאה וארבעה עשר מנהלים של חברות וכן מעל לשלוש מאות עובדים בחברות הללו (בדרך כלל אנשי ההנהלה הבכירה של החברה), ובחנו את הצלחת החברה באמצעות הרווח יחסית להוצאות שלה.

החוקרים מצאו כי חברות שהתרבות הארגונית בהן נטתה להיות יותר מוכוונת קשר אנושי (כלומר שמות דגש על עבודת צוות ותקשורת בין-אישית), הרוויחו יותר כאשר המנכ"ל שלהן היה בעל סגנון מנהיגותי המכוון מטרה (שם דגש על מדידה, הערכה ופתרון בעיות של השירותים והמוצר). לעומת זאת, חברות אשר התרבות הארגונית שלהן הייתה יותר מוכוונת מטרה, הרוויחוו יותר כסף, כלומר הצליחו יותר, כאשר המנכ"ל שלהן היה בעל סגנון מנהיגותי המכוון קשר אנושי.  

החוקרים מציעים כי כאשר המשימה של כל אנשי החברה הינה משותפת, התרבות הארגונית בחברה יכולה להחליף את המנהלים שבה בסיפוק רוח גבית לערכים וסגנון התנהלות, כאשר סגנון הניהול אינו תואם את התרבות הארגונית בארגון. זאת ועוד, החוקרים מאמינים כי מנהלים יכולים לספק לחברה משאבים וערכים חשובים בתרבות הארגונית, כאשר הם חסרים בארגון. 

ביבליוגרפיה

Hartnell, C. A., Kinicki, A. J., Lambert, L. S., Fugate, M., & Doyle Corner, P. (2016). Do similarities or differences between CEO leadership and organizational culture have a more positive effect on firm performance? A test of competing predictions. Journal of Applied Psychology, 101(6), 846.‏

אנשי מקצוע בתחום

פיתוח מנהלים

עוד מאמרים שיעניינו אותך