תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מה אתה עשית עבור הקבוצה? כנראה פחות ממה שחשבת

מה אתה עשית עבור הקבוצה? כנראה פחות ממה שחשבת

צוות בטיפולנט

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ברקלי היוקרתית שבקליפורניה, בדק ומצא כי הערכתם של חברי קבוצה לעשייה הקבוצתית נוטה להערכת יתר, כך שכל חבר בקבוצה מעריך כי הוא תרם יותר לעשייה הקבוצתית ולהצלחת הקבוצה.

במחקר, שבע מאות סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים חולקו לקבוצות במסגרת קורס במשא ומתן. הקבוצות התחרו אחת בשנייה, ובסופו של הקורס, כל אחד מהסטודנטים התבקש לענות על שאלון, שבחן את הערכת התרומה האישית שלו להצלחת הקבוצה. כך, הסטודנטים נשאלו למשל כמה הם תרמו בהכנת החומרים שעל הקבוצה היה להגיש, מה הם תרמו למשא ומתן וכן אילו רעיונות חדשים הם הציגו בפני הקבוצה.

החוקרים הסיקו מהמחקר שישנה הערכת יתר של התרומה האישית לעשיית הצוות, שכן סך כל התרומות של חברי הקבוצה הגיע למעל ממאה אחוז מהעשייה הקבוצתית.

במחקר דומה, תשאלו החוקרים חוקרים אחרים, על פרסומיהם האקדמיים שיצרו יחד עם חוקרים אחרים. הם שאלו את החוקרים החתומים על המאמר כמה כל אחד תרם לכתיבת המאמר ולעריכת המחקר, וגילו שגם כאן – החוקרים שנבדקו במחקר העריכו יתר על המידה את תרומתם בעריכת המחקר ובפרסום המאמר.

ביבליוגרפיה

Schroeder, J., Caruso, E. M., & Epley, N. (2016). Many Hands Make Overlooked Work: Over-Claiming of Responsibility Increases With Group Size.

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ ארגוני

עוד מאמרים שיעניינו אותך