תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מדוכאת? יתכן כי חסרים לך ויטמינים

מדוכאת? יתכן כי חסרים לך ויטמינים

צוות בטיפולנט

גורמים פסיכולוגיים ופיסיולוגיים רבים קשורים בהיווצרותו של דיכאון: נטייה גנטית, חוסר ויסות נוירו-כימי, נסיבות חיים מלחיצות, היבטים אישיותיים-רגשיים, קשרים בין אישיים לקויים ועוד. על אף שגורמים אלו הוכחו במחקרים רבים כרלוונטיים ביותר להיווצרות דיכאון, שכיחותם של מצבי דיכאון בחברה המערבית והסבל הנלווה להם מביאים לכך שהגורמים להיווצרות והשתמרות דיכאון ממשיכים להיחקר.

מחקר שנערך בארה"ב ופורסם ב-Psychiatry Research, online מצביע על גורם חדש ומפתיע לדיכאון בקרב נשים צעירות: חוסר בוויטמין D. וויטמין D נאגר דרך חשיפה לשמש וממלא תפקיד חשוב בספיגת הסידן החיונית לשמירה על רקמות העצם. רמת וויטמין D תקינה מוכרת גם כגורם המפחית את הסיכון להתפתחות סוגי סרטן מסוימים, סימפטומים של פרקינסון וסוכרת. המחקר הנוכחי הצביע על תפקיד נוסף וחשוב אשר נוא ממלא.

במחקר השתתפו 185 סטודנטיות מהן נלקחו דגימות דם. כמו כן, הסטודנטיות התבקשו למלא אחת לשבוע במשך חמישה שבועות שאלון אשר בחן את רמת הסימפטומים הדיכאוניים שלהן. החוקרים מצאו כי הנבדקות שרמת וויטמין ה-D שלהן היתה נמוכה בתחילת המחקר היו בסיכון גבוה יותר לקיומם של סימפטומים דיכאוניים ברמה קלינית ביחס למשתתפות שרת וויטמין ה-D שלהן היתה גבוהה יותר. ממצא זה נמצא משמעותי גם כאשר החוקרים "ניקו" את השפעתם של גורמים כמשך הזמן שהנבדקת מבלה בחוץ.

אנשי מקצוע בתחום

דיכאון

עוד מאמרים שיעניינו אותך