תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כיצד אבטלה יכולה לשנות את אישיותך?

כיצד אבטלה יכולה לשנות את אישיותך?

צוות בטיפולנט

כל אחד מאתנו יכול לדמיין כי מצב של אבטלה ממושכת יכול לעורר לחץ, תסכול, ייאוש וחרדה. בדרך כלל, אנו נוטים להניח כי שינויים אלו במצב הרוח והתפיסה העצמית הם נקודתיים וניתנים לשינוי, אך מחקר שפורסם לאחרונה מצביע על כך שאבטלה ממושכת יכולה להביא לשינוי אישיותי של ממש ומעבר לכך- שאישיותם של נשים וגברים מושפעת באופן שונה מהאבטלה הממושכת.

במחקר השתתפו כ-7,000 בוגרים גרמניים אשר עברו שתי הערכות אישיותיות במהלך ארבע שנים.
כל המשתתפים במחקר התחילו את המחקר כאשר הם מועסקים במקום עבודה קבוע. מתוך קבוצה זו, 210 מהמשתתפים חוו במהלך ארבעת השנים של המחקר תקופות של אבטלה אשר נעו בין שנה לארבע שנים, בעוד ש-251 מהמשתתפים היו מובטלים פחות משנה לפני שמצאו עבודה חדשה.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שגברים הפכו נעימים יותר באישיותם במהלך השנתיים הראשונות לאבטלה בהשוואה לגברים אשר לא איבדו את עבודתם. עם זאת, לאחר שנתיים של אבטלה רמות הנעימות החלו להצטמצם ובטווח הארוך נותרו נמוכות יותר ביחס לרמות הנעימות של גברים שלא איבדו את עבודתם.

רמת הנעימות של נשים, לעומת זאת, הלכה ופחתה עם כל שנה של אבטלה.

כמו כן, נמצא שככל שגברים חוו אבטלה ממושכת יותר כך הם הפכו פחות מודעים לעצמם בעוד שנשים הפכו למודעות יותר לעצמן בשלבי האבטלה המוקדמים והמאוחרים, אך חוו "נפילה" ברמת המודעות באמצע תקופת המחקר.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך