תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

זהירות, שחיקה בדרך: איך נמנעים משחיקה בחיי הנישואין?

זהירות, שחיקה בדרך: איך נמנעים משחיקה בחיי הנישואין?

צוות בטיפולנט

אנו מתעוררים זה לצד זה בכל בוקר, אנו יודעים בדיוק מה הוא יעשה ומתי. אין בן אדם שמכיר אותנו יותר טוב ממנו, ולמרות כל זה אנו מרגישים תחושה של זרות. לזה התכוונו שהבטיחו לנו אושר ועושר?!

צוות בטיפולנט אסף עבורכם מספר עצות להתמודדות עם בשחיקה בחיי הנישואין, וחשוב מכך - איך למנוע אותה:

כשהנסיך חוזר להיות צפרדע... כאשר הקשר הזוגי מעלה תחושות של תשישות וחוסר משמעות, מתחילים בני הזוג למעשה להרגיש את השחיקה של חיי הנישואין. השחיקה יכולה להתבטא בתשישות גופנית (תחושת עייפות ובעיות גופניות וכד'), תשישות רגשית (דיכאון, חוסר אונים וכד'), ותשישות רוחנית (ערך עצמי נמוך ועמדות שליליות כלפי בין הזוג וכד'). ברגע שזיהיתם את האותות המבשרים על שחיקה, אפשר לפתוח בפעולות החילוץ של הזוגיות.

אותה גברת בשינוי אדרת... על-מנת לשמור על הלהבה חשוב לשבור את השגרה מדי פעם, ולגוון בתחומים שונים במערכת היחסים: בתחום המיני רצוי לנסות דברים חדשים, רצוי לבלות זמן ללא הילדים, לפתח תחביבים משותפים ולטייל בארץ ובעולם. כל אלה יוצרים קרבה מחודשת בין בני הזוג ומחיים את האהבה.

גברים ממאדים ונשים מנוגה... תקשורת בריאה בין בני הזוג היא ערובה למניעת השחיקה לאורך זמן. לאורך חיי הזוגיות, בני הזוג לא אחת נתקלים בקונפליקטים. הסוד לזוגיות טובה אינו היעדר הקונפליקטים, אלא היכולת להתמודד איתם בצורה בריאה ואפקטיבית. כאשר בני הזוג מנסים גם להבין את רגשותיו של הצד השני, וכאשר הם לוקחים אחריות משותפת על יצירת הקונפליקט ניתן ללמוד ממנו. הדבר יוצר התעוררות רגשית וקרבה, המנוגדים במהותם לשחיקה, דבר שלעיתים מתבטא גם בהתעוררות של חיי המין.

רק תזרקו מילה טובה... פרגון כנה בין בני הזוג והבעת הערכה יוצרים תחושה טובה. על מנת למנוע את השחיקה, חשוב לתת לבן הזוג את התחושה שאנו מכירים ומוקירים את מעשיו. על-ידי כך לא רק שנגרום לשמירה על אווירה טובה, אלא נדרבן את בן הזוג לחשוף צדדים חיובים נוספים באישיותו.

"אני שלך ואת שלי", ולא נשאר כלום לעצמי... למרות שלאורך חיי הנישואין יש לעיתים לבצע פשרות וויתורים כואבים, חשוב לשמור על איזון. חשוב שכל אחד מבני הזוג ירגיש שהוא מממש את עצמו בתחומים החשובים לו, ולא הולך לאיבוד בתוך הזוגיות. הרגשת המימוש העצמי מעניקה אנרגיות חיוביות לכל אחד מבני הזוג, ובכך מונעת את השחיקה והרגשות השלילים כלפי מערכת היחסים.

כשהקסם מתחיל להתפוגג והשעון מראה על חצות... אנו נכנסים לקשר עם התרגשות וציפיות גבוהות אשר לא תמיד מתממשות לאורך זמן, ולעיתים הן אינן מציאותיות כלל, ועקב כך עלולות להיווצר תחושות של אכזבה ותסכול. יש לקחת בחשבון שקשר טוב הוא קשר אשר מתפתח לאורך השנים. מערכת זוגית טובה אינה דבר סטאטי אלא דינאמי, ולכן רצוי, לאחר תקופה מסוימת, לערוך תיאום ציפיות חדש, ולהתאים אותן לצרכיו של בן הזוג השני. למשל, אישה שחשה מסופקת במשך מספר שנים של טיפול בילדים עשויה לחוש צורך בשינוי ויציאה לקריירה משמעותית יותר כאשר הילדים גדלים.

בואו נדבר על זה... רצוי ליישם את כל הטיפים הנ"ל על מנת להימנע ממצב של שחיקה, אך בפועל לעיתים אין זה קל ובני הזוג אכן מגיעים למצב של שחיקה. במצב זה יותר קשה לטפל בבעיה, ובמידה ובני הזוג אינם מרגשים שיש להם את המשאבים או את היכולת להלחם בשחיקה לבדם, מומלץ לפנות לעזרת טיפול זוגי או טיפול מיני (בהתאם לסוג הבעיה) אשר עשוי לחולל שיפור משמעותי בתחושות וביחסים הזוגיים בכלל.

אנשי מקצוע בתחום

זוגיות

עוד מאמרים שיעניינו אותך