תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

המחקר קובע: התעללות רגשית הרסנית לא פחות מהתעללות פיסית ומינית

המחקר קובע: התעללות רגשית הרסנית לא פחות מהתעללות פיסית ומינית

צוות בטיפולנט

מחקרים רבים הוכיחו כי התעללות פיסית והתעללות מינית אשר מתרחשות בילדות הן התעללויות קשות ביותר, המשפיעות באופן קשה והרסני על אישיותו המתפתחת של הילד ומביאות למגוון סימפטומים פסיכולוגיים. התעללויות פסיכולוגיות, אשר מוכרות גם הן כבעלות פוטנציאל פוגעני, נחשבו לאורך שנים כהרסניות פחות ביחס להתעללויות פיסיות ומיניו אשר כוללות פגיעה בגוף ובנפש.
מחקר חדש אשר נערך בארה"ב בחן את תפיסה זו והצביע על מגמה מפתיעה. במחקר השתתפו כ- 5,600 צעירים אשר חוו במהלך חייהם לפחות אחד מסוגי ההתעללות: התעללות פסיכולוגית, התעללות פיסית או התעללות מינית.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שילדים שסבלו מהתעללויות פסיכולוגיות שונות (בריונות, הטרדות חמורות, דרישות תובעניות באופן קיצוני או בידוד)- סבלו מדיכאון, חרדה, דימוי עצמי נמוך, סימפטומים פוסט טראומטיים ונטיות אובדניות באותה מידה או במידה רבה יותר מצעירים אשר סבו בילדותם מהתעללות פיסית או מינית.

כמו כן, החוקרים מצאו כי מבין שלושת סוגי ההתעללויות (פסיכולוגית, מינית או פיסית), התעללות פסיכולוגית היתה קשורה באופן החזק ביותר למצבי דיכאון, הפרעות חרדה, חרדה חברתית, בעיות התקשרות ובעיות התמכרות לחומרים.

ממצאים אלו מדגישים את השפעותיה השליליות של ההתעללות הפסיכולוגית ואת העובד שאין להקל ראש בה ובהשפעותיה גם אם אינן מערבות פגיעה פיסית.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך