תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

ה"טריק" שיעזור לכם להתגבר על ריבים בזוגיות

ה"טריק" שיעזור לכם להתגבר על ריבים בזוגיות

צוות בטיפולנט

רבתם?

כדאי שתדעו שאתם לא היחידים. כמעט כל הזוגות רבים, ומחקרים שונים מראים שריבים אינם מזיקים לזוגיות או מעידים על בעיות בזוגיות. למעשה, פסיכולוגים מאמינים כיום שריבים הם אפילו חלק בונה וחשוב במערכת היחסים.

יתרה מזאת, מחקרים מראים שכמות הריבים אינה משפיעה בדרך כלל על הזוגיות. לעומת זאת, איכות הריבים בהחלט משפיעה על הזוגיות; בני זוג אשר רבים אבל בכל זאת, במהלך המריבה, זוכרים שהם אוהבים אחד את השני, מצליחים לא לרדת ל"מכות מתחת לחגורה", ולשמוע באמת ובתמים אחד את השני, תוך הבנת האחר, מצליחים ליהנות מחיי זוגיות מאושרים וארוכים יותר.

כעת המחקר בתחום הפסיכולוגיה מציע לכם "טריק", שישפר את המריבות שלכם, ויסייע לכם לריב בצורה בריאה, קשובה ורגועה יותר:

במחקר חדש, ביקשו מבני זוג ואפילו מחברים לחשוב על ריב שהתרחש ביניהם לאחרונה. החוקרים ביקשו ממחצית מהזוגות להתנהל בריב מנקודת המוצא של ההווה, ומהמחצית השניה, הם ביקשו לדמיין כיצד הם ירגישו ומה יחשבו על הריב בעוד כשנה. החוקרים הראו שבני הזוג שדמיינו קודם כל כיצד הם ירגישו ומה יחשבו על הריב בעוד שנה, נטו להאשים פחות את בני הזוג שלהם בהאשמות במהלך הריב, הצליחו להבין טוב יותר את בני הזוג שלהם, היו בעלי תובנה גבוהה יותר לגבי מהות הריב, סלחו יותר לבני הזוג שלהם ולבסוף חשו יותר רגשות חיוביים ופחות רגשות שליליים כלפי בני או בנות הזוג שלהם. זאת ועוד, כאשר החוקרים ביקשו מהזוגות לדרג את טיב מערכת היחסים שלהם לאחר הריב - הזוגות שדמיינו קודם את הריב בעתיד, נטו לדרג את מערכת היחסים כטובה הרבה יותר מהזוגות שחשבו על הריב בהווה.

מחקר זה מלמד אותנו שכאשר אנו רבים עם בני הזוג שלנו, כדאי לנסות ולחשוב כיצד נזכור את הריב הזה בעתיד - למשל, בעוד שנה. מה נחשוב עליו? האם הוא ישפיע עלינו לטווח הארוך? כמה הנושא עליו אנחנו רבים באמת משמעותי לאורך זמן? האם בכלל תזכרו את הריב הזה בעוד חודש? 

תוצאות המחקר מצביעות על כך שהשאלות הללו "יצננו" קצת את להט הריב ויאפשרו לכם לריב בצורה הבונה את מערכת היחסים ואיננה הרסנית או פוגעת בבן/ת הזוג.

במידה וה"טריק" אינו עובד, ואתם מוצאים את עצמכם רבים שוב ושוב, בצורה הפוגעת בזוגיות, ייתכן שכדאי להגיע להתייעצות עם איש מקצוע המתמחה בטיפול זוגי, שיאפשר פרספקטיבה נוספת ויוכל לסייע לכם במציאת דרך אחרת להתמודד עם הקשיים הזוגיים.

מקורות

Huynh, A. C., Yang, D. Y. J., & Grossmann, I. (2016). The value of prospective reasoning for close relationships. Social Psychological and Personality Science, 7(8), 893-902‏

אנשי מקצוע בתחום

טיפול זוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך