תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

האם תקיפה מינית משנה את תפקודי המוח?

האם תקיפה מינית משנה את תפקודי המוח?

צוות בטיפולנט

תקיפה מינית הינה פגיעה נפוצה ביותר בקרב נשים וכן בקרב גברים. אך היקף השלכותיה של תקיפה מינית אינו ידוע לחלוטין. מחקר שהתקיים באוניברסיטת רותג'רס, ביקש לבדוק כיצד תפקודי המוח משתנים לאור חשיפה לתוקפנות מינית. כיוון שלא ניתן ליצור מחקר ניסויי בבני אדם שיבחן את תפקודי המוח של נבדקות ונבדקים לפני ואחרי תקיפה מינית (שכן חוקרים לא יכולים לתפעל את התקיפה המינית מסיבות אתיות ומוסריות), החוקרים בדקו את תפקודי המוח של חולדות נקבות, שהוכנסו מדי יום לכלוב ובו זכרים בוגרים, אגרסיביים ופעילים מינית.

בתום שבועיים בהם הנקבות היו חשופות לאגרסיביות המינית של הזכרים, בחנו החוקרים את תפקודי המוח שלהן ומצאו כי רמות הורמוני הדחק שלהן היו גבוהות ביותר, הן התקשו ללמוד פעולות חדשות או מידע חדש, התקשו לטפל בצאצאים שלהן והראו פעילות מופחתת בכלל, לעומת חולדות נקבות שלא היו חשופות לאגרסיביות מינית, אך כן המליטו גורים לאחר מפגש לא אלים עם זכר בוגר.

החוקרים מסמנים כי גם בקרב חולדות תוצאותיה של אגרסיביות מינית הינן הרסניות ויוצרת שינויים משמעותיים בתפקודים המוחיים. החוקרים הציעו כי תקיפה מינית וכן אגרסיביות מינית, בסבירות גבוהה ביותר, משנה את תפקודי המוח גם בקרב קורבנותיה.

אנשי מקצוע בתחום

פגיעה מינית

עוד מאמרים שיעניינו אותך