תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

דיכאון בגיל השלישי: תשמרו על הלב שלכם

דיכאון בגיל השלישי: תשמרו על הלב שלכם

צוות בטיפולנט

סימפטומים משמעותיים של דיכאון בקרב בני הגיל השלישי מגדילים את הסיכון ללקות בשבץ, מחלות לב ומחלות קרדיווסקולריות.

מחקר שביצעו חוקרים באוניברסיטת פריז בחן האם סימפטומי דיכאון מגדילים את הסיכון למחלות קרדיווסקולריות בקרב בני הגיל השלישי. החוקרים ראיינו מעל ל-7000 נשים וגברים סביב גילאי ה-70. לאיש מהנבדקים לא הייתה היסטוריה של מחלות לב, שבץ או מחלות קרדיווסקולריות. כל נבדק רואיין במשך 4 פעמים לאורך עשר שנים, על מנת לבצע מעקב ראוי על מצבו הנפשי כמו גם הרפואי, התרופות שהנבדקים מקבלים ושגרת יומם.

הנבדקים בניסוי שהראו סימפטומים גבוהים של דיכאון בבדיקה אחת, היו בעלי סיכון גבוה ב-15% ללקות במחלות לב או שבץ במהלך העשור שבו בוצע המחקר; נבדקים שהראו סימפטומים גבוהים של דיכאון בשתי בדיקות היו בעלי סיכון גבוה יותר ללקות במחלות הנ"ל ב32% באותו פרק זמן; נבדקים שהראו סימפטומים גבוהים של דיכאון בשלוש בדיקות היו בעלי סיכון גבוה יותר ב-52%; ונבדקים שהראו תסמיני דיכאון גבוהים בארבע הבדיקות היו בעלי סיכון גבוה יותר ללקות במחלות וסקולריות, שבץ ומחלות לב ב-75%.

תוצאות המחקר מצביעות על קשר משמעותי בין רמות הדיכאון ומשך הדיכאון למחלות קרדיווסקולריות.

מקורות

Péquignot, R., Dufouil, C., Prugger, C., Pérès, K., Artero, S., Tzourio, C., & Empana, J. P. (2016). High Level of Depressive Symptoms at Repeated Study Visits and Risk of Coronary Heart Disease and Stroke over 10 Years in Older Adults: The Three-City Study. Journal of the American Geriatrics Society,64(1), 118-125‏

אנשי מקצוע בתחום

דיכאון

עוד מאמרים שיעניינו אותך