תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

רוצים לעזור למישהו לאכול יותר ירקות? עכשיו יש דרך מדעית!

רוצים לעזור למישהו לאכול יותר ירקות? עכשיו יש דרך מדעית!

צוות בטיפולנט

"ירקות זה בריא" כך כולם אומרים – החל מאמא וכלה ברופא המשפחה - ובכל זאת, חלק גדול מהאנשים לא מקפידים לצרוך אותם דיו. כיצד ניתן להעלות את צריכת הירקות של אנשים? מחקר חדש מספק ממצאים מפתיעים.

החוקרים פנו למסעדות ב-3 מקומות עבודה שונים, ומדדו את כמות הירקות שנצרכה במשך ששה שבועות. בשבועיים הראשונים והאחרונים בתקופת המחקר החוקרים לא עשו כל התערבות למעט המדידה. לעומת זאת, בשבוע השלישי והרביעי, בנוסף למדידה, נתלו במסעדות פוסטרים שסיפקו אינפורמציה לגבי צריכת הירקות של אנשים אחרים.

החוקרים שיערו שחשיפת הסועדים לנורמות חברתיות לגבי צריכת ירקות תגביר את צריכת הירקות, ואכן כך קרה. אחוז רכישת המנות עם ירקות בתום הניסוי היה גבוה ב-7% בהשוואה לתחילת הניסוי.

אז בפעם הבאה שתרצו לעזור למישהו לצרוך יותר ירקות בתפריט היומי שלו, אולי כדאי שתחשבו לספק לו מידע על צריכת ירקות של אחרים בדרכים יצירתיות. ייתכן וזה יהיה יותר אפקטיבי מאשר להגיד לו שוב ושוב ש"ירקות זה בריא".

Thomas, J. M., Ursell, A., Robinson, E. L., Aveyard, P., Jebb, S. A., Herman, C. P., & Higgs, S. (2017). Using a descriptive social norm to increase vegetable selection in workplace restaurant settings. Health Psychology, 36(11), 1026-1033.

תחומי מומחיות:
אימון לבריאות

עוד מאמרים שיעניינו אותך