מתקשים לישון? צאו קצת לשמש

פורסם על ידי צוות בטיפולנט

בילוי זמן באור יום בהיר (כלומר תחת השמש) במהלך היום משרה שינה טובה יותר וארוכה יותר בלילה.

מחקרים רבים כבר מצאו כי אור כחול בהיר, שמקורו במכשירים סלולריים, מחשבים וטאבלטים, יוצר מזיק לאיכות ולמשך השינה. כך, נמצא כי שעתיים של קריאה בטאבלט לפני השינה יוצרת קשיי שינה, בשל השפעתו המזיקה של האור הכחול-בהיר על ייצור המלטונין – אחד החומרים האחראים על ההירדמות והשינה.

כעת מחקר חדש מראה תוצאות ראשוניות המצביעות על כך שחשיפה לשמש במהלך היום מבטלת את השפעתו המזיקה של האור הכחול-בהיר.

כך, אם אתם נוטים להשתמש במכשירים אלקטרוניים חכמים לפני השינה, כגון לצפות בטלוויזיה, לקרוא או לגלוש בטאבלט, במחשב או בסלולרי – כדאי להגביר את החשיפה במהלך היום לשמש, על מנת להיטיב עם איכות השינה.

ביבליוגרפיה


Rångtell, F. H., Ekstrand, E., Rapp, L., Lagermalm, A., Liethof, L., Búcaro, M. O., ... & Benedict, C. (2016). Two hours of evening reading on a self-luminous tablet vs. reading a physical book does not alter sleep after daytime bright light exposure. Sleep Medicine, 23, 111-118.‏

למידע נוסף על טיפול בדיכאון 

למידע נוסף על טיפול בדיכאון בצפון, טיפול בדיכאון בבאר שבע , טיפול בדיכאון בחיפה, טיפול בדיכאון בירושליםטיפול בדיכאון בתל אביב

תחומי מומחיות:
דיכאון ,נוירופסיכולוגיה