תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הילד גולש ברשת בכל יום במשך שעות? יש סיבה לדאגה

הילד גולש ברשת בכל יום במשך שעות? יש סיבה לדאגה

צוות בטיפולנט

מחקר חדש הראה כי שימוש קומפולסיבי באינטרנט (שימוש לאורך שעות בכל יום, ודיווח על קשיים להתנתק מהרשת) בקרב בני נוער, קשור לבריאות נפשית טובה פחות.

חוקרים אוסטרליים עקבו אחר יותר מ-2000 ילדים ובני נוער בגילאי 8 עד 11, שמילאו טפסים בהם סיפרו על השימוש שלהם ברשת האינטרנט, הרקע המשפחתי, מצבם החברתי ומצבם הנפשי.

ילדים ובני נוער שדיווחו על שימוש קומפולסיבי באינטרנט הראו בריאות נפשית נמוכה יותר ונטייה להפרעות כמו דיכאון וכן חרדה חברתית.

החוקרים בחנו האם השימוש באינטרנט מוביל לבריאות הנפשית הלקויה, או שמא ילדים ובני נוער שבריאותם הנפשית לקויה, נוטים בשל כך להשתמש יותר ברשת, ותוצאות מחקר זה מצביעות על כך שהשימוש באינטרנט מוביל לבריאות נפשית לקויה, בעוד שבריאות נפשית לקויה אינה מובילה לשימוש יתר ברשת.

  

במחקר נוסף שביצעו החוקרים, הפעם על בני נוער בגילאי התיכון, הם הראו כי במהלך השנים, ככל שהילדים ובני הנוער מתבגרים, כך השימוש באינטרנט וכן הקשיים הנפשיים של בני הנוער הופכים לאינטנסיביים יותר.

לבסוף, החוקרים הראו כי  בנות נטו יותר מבנים לשימוש קומפולסיבי ברשת וכן היו בעלות יותר קשיים נפשיים מבנים בהתאמה.

תוצאות מחקר זה מתווספות לתוצאותיהם של מחקרים נוספים, המצביעים על כך שהרגלי גלישה ברשת שנמשכת שעות בכל יום גורמים נזקים מתמשכים לבריאותם ולבריאותם הנפשית של בני נוער, מעודדת פעילות גופנית נמוכה, יכולות חברתיות נמוכות וקשורה לתחלואה נפשית.

לקבלת מידע נוסף אודות הדרכת הורים

ביבליוגרפיה

Ciarrochi, J., Parker, P., Sahdra, B., Marshall, S., Jackson, C., Gloster, A. T., & Heaven, P. (2015). The Development of Compulsive Internet Use and Mental Health: A Four-Year Study of Adolescence.‏

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך